ТРЕТЕЙСЬКИЙ РОЗГЛЯД ЯК МЕХАНІЗМ ДІЯЛЬНОСТІ САМОРЕГУЛІВНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ

Автор(и)

  • Михайло Бондаренко аспірант кафедри соціально-гуманітарних наук Навчально-наукового інституту публічної служби та управління Національного університету «Одеська політехніка, Україна https://orcid.org/0000-0001-9426-3423

DOI:

https://doi.org/10.35432/tisb322024319270

Ключові слова:

саморегулювання, саморегулівні організації, третейський суд, третейський розгляд

Анотація

Встановлено, що діяльність саморегулівних організацій СРО характеризується широким спектром можливостей застосування інструментів альтернативного вирішення спорів поміж її членами. Визначене, що місце третейського розгляду в системі способів альтернативного вирішення цивільно-правових спорів визначається такими його характеристиками: третейський розгляд є самостійним способом вирішення цивільно-правових спорів із залученням незацікавлених незалежних осіб, рішення яких є обов’язковим для сторін, та якому притаманні як загальні принципи альтернативного вирішення спорів (рівності сторін, законності, диспозитивності та ін.), так і власні принципи (принцип арбітрування, добровільної згоди третейських суддів на їхнє призначення чи обрання у конкретній справі). Обґрунтовано взаємовідносини між третейським судом та СРО як його засновником.

Посилання

Бабаджанян Г. Саморегулівні організації у господарсько-торговельній діяльності. Прикарпатський юридичний вісник. 2023. Випуск 4 (51). С. 20-26

Бут І. О. Деякі питання співвідношення розгляду цивільноправового спору третейським судом та органом правосуддя. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: «Юриспруденція». 2014. Випуск 9-1. С. 103-106.

Говорун О. В. Правова природа саморегулювання господарської діяльності та її співвідношення з державним регулюванням. Економічна теорія та право. 2015. № 1. С. 193-203.

Гончаренко О. М. Саморегулювання господарської діяльності: питання теорії та практики: монографія. К.: НДІ приватного права і підприємництва імені академіка Ф. Г. Бурчака НАПрН України, 2019. 418 с.

Круковес В. В. Правова природа третейської форми захисту. Вісник Запорізького національного університету. Юридичні науки. 2014. № 4(2). С. 95-101.

Левчишина О. Л. Визначення юрисдикції щодо розгляду та вирішення публічно-правових спорів за участю організацій саморегулівних професій. Судова та слідка практика в Україні. 2017. № 5. С. 93–98.

Махаринець Д. Є. Діяльність третейських судів: проблеми теорії та практики. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія : Юридичні науки. 2023. № 10. С. 149-154.

Паренте Л.М. Про зміст публічно-правових засад діяльності саморегульованих організацій. Europion Reforms Bulletin. 2019. № 4. P. 51-55

Про третейський суд: Закон України від 11.05.2004 № 1701-IV

Рекун В. Принципи організації і діяльності третейських судів. Митна справа. 2010. №4. Ч.2.С. 238-244.

Рішення Констиуційного Суду України від 10 січня 2008 у справі №1-3/2008 за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень абзаців сьомого, одинадцятого статті 2, статті 3, пункту 9 статті 4 та розділу VIII «Третейське самоврядування» Закону України «Про третейські суди» (справа про завдання третейського суду)

Філатова Н. Виконання суб'єктами приватного права делегованих публічних повноважень. Підприємництво, господарство і право. 2013. №11. С. 47-50.

Філатова-Білоус Н. Саморегулівні організації: юридичні особи на межі приватного і публічного права. Цивілістична платформа. 2024. № 2. С. 58-82

Шепель Т. П., Чагін С. М., Колотило М. М., Болтушкіна О. В., Мустафаєва М. Д., Харченко Н. М. Третейські суди в Україні: стан розвитку, статистика, практика та перспективи. Київ, 2018. 52 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-26

Номер

Розділ

МЕХАНІЗМИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ