ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТІЙКОГО РОЗВИТКУ РЕГІОНІВ У ПЕРІОД ПОВОЄННОГО ВІДНОВЛЕННЯ УКРАЇНИ ШЛЯХОМ ФОРМУВАННЯ ЇЇ ІМІДЖУ В ТУРИСТИЧНІЙ ТА КУРОРТНО-РЕКРЕАЦІЙНІЙ СФЕРІ
DOI:
https://doi.org/10.35432/tisb332025327325Ключові слова:
механізми державного управління, стійкий розвиток регіонів, повоєнне відновлення, економіка, туризм, курортно-рекреаційна сфера, конкурентоспроможність, імідж, іміджелогія, промоції, маркетинг, рекламаАнотація
У статті обґрунтовано теоретичні й практичні аспекти формування та реалізації туристичного і курортно-рекреаційного іміджу України з метою забезпечення розвитку регіонів у період повоєнного відновлення країни. Характеристика сучасного стану розвитку туристичного і курортно-рекреаційного секторів дозволили визначити ключові аспекти, які вливають на процес формування іміджу країни. Зокрема, аналіз нормативно-правової бази, що регулює суспільні відносини в туризмі та курортах, дозволяють стверджувати, що на державному рівні визначено основні положення, норми та стандарти для суб’єктів індустрії туризму, забезпечено стабільність, захист прав туристів та підприємців, відбувається сприяння розвитку інфраструктури та забезпечуються стандарти якості й безпеки. З’ясовано, що до 2019 р. національний туристичний ринок динамічно розвивався, в Україну приїжджала велика кількість іноземних туристів, а українські туристи із задоволенням здійснювали подорожі як всередині країни, так і за її межами. Встановлено, що доступність національного туристичного продукту покращилася завдяки географічній близькості до основних джерел туристичних потоків у Європі, наявності прямого транспортного сполучення майже з усіма частинами світу та спрощеному візовому режиму з багатьма країнами. Україна поступово стає частиною Європейського туристичного макрорегіону, що сприяє забезпеченню стійкого розвитку регіонів країни у майбутньому. Доведено, що формування позитивного іміджу є стратегічно важливим завданням для країни, яке вимагає системного підходу, ефективного менеджменту, маркетингу та досконалої комунікації.
Посилання
Безгула В., Постіл І. Конкурентоспроможність та аналіз існуючих методик її оцінки. Економіка і держава. № 11. 2007. С. 33-35.
Буданова О. С. Міжнародний туризм як засіб формування іміджу України. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. Вип. 1 (1). 2013. С. 304-312.
Губерський Л. В. Імідж України міжнародний. Українська дипломатична енциклопедія : у 2-х т. / Редкол.: Л. В. Губерський (голова) та ін. Київ : Знання України. 2004 Т. 1. С. 542-543
Дворська І. Туристична галузь після війни: чи можлива реанімація та антикризове управління? Блоги про бізнес, політику, юридичну систему | LIGA.net. URL: https://blog.liga.net/user/idvorskaya/article/44952 (дата звернення: 17.02.2025).
Королько В. Г. Імідж України: стан і чинники формування. Українське суспільство: десять років незалежності. Соціологічний моніторинг та коментар науковців / за ред. В. М. Ворони, М. О. Шульги. Київ : Ін-т соціології НАН України. 2001. С. 246–259.
Малик Л. О. Сучасний стан туристичної галузі України та теоретико-методологічні проблеми туристської освіти. Вища школа. № 5-6. 2011. С. 99-104.
Оболенцева Л. В., Костіна К. М. Туристичний імідж території: проблеми формування, управління та розвитку. Збірник наукових праць ЧДТУ. Серія: Економічні науки. 2021 Вип. 52. С. 56-64.
Перегуда Ю. А., Кривоберець М. М. Державна підтримка підприємств туристичної галузі в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення. Підприємництво та інновації. № 23. 2022. С. 16-20.
Поступна О. В. Роль реклами і маркетингу у формуванні туристичного іміджу країни. Теорія і практика розвитку туризму: досвід, проблеми, інновації : збірник матеріалів Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф., м. Харків, 22-23 лютого 2024 р. Харків : НУЦЗУ. 2024 С. 46-48.
Про рекламу : Закон України від 03.07.1996 № 270/96-ВР : станом на 26.12.2024 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-вр#Text (дата звернення: 17.03.2025).
Про схвалення Стратегії розвитку туризму та курортів на період до 2026 року : Розпорядж. Каб. Міністрів України від 16.03.2017 № 168-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/168-2017-р#Text (дата звернення: 17.03.2025).
Stryzhak O., Akhmedova O., Postupna O., Shchepanskiy E., Tiurina D. (2021). National Brand, Tourism and Human Development: Analysis of the Relationship and Distribution. Journal of Distribution Science. Korea: Korea Distribution Science Association. Vol. 19, Is. 12. Р. 37-41. URL: http://koreascience.or.kr/article/JAKO202135154064594.page (date of access: 12.03.2025).
References
Bezghula V., Postil I. (2007). Konkurentospromozhnist ta analiz isnuiuchykh metodyk yii otsinky [Competitiveness and analysis of existing methods of its assessment]. Ekonomika i derzhava – Economy and the state № 11. P. 33-35. [in Ukrainian].
Budanova O. S. (2013). Mizhnarodnyi turyzm yak zasib formuvannia imidzhu Ukrainy [International Tourism as a Means of Forming the Image of Ukraine]. Ekonomichna stratehiia i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh – Economic strategy and prospects for the development of trade and services.. Vyp. 1 (1). P. 304-312. [in Ukrainian].
Huberskyi L. V. (2004). Imidzh Ukrainy mizhnarodnyi [The image of Ukraine is international]. Ukrainska dyplomatychna entsyklopediia – Ukrainian Diplomatic Encyclopaedia: u 2-kh t. / Redkol.: L. V. Huberskyi (holova) ta in. Kyiv : Znannia Ukrainy. T. 1. P. 542-543. [in Ukrainian].
Dvorska I. Turystychna haluz pislia viiny: chy mozhlyva reanimatsiia ta antykryzove upravlinnia? [Tourism industry after the war: is resuscitation and crisis management possible?] LIHA.Blohy. Retrieved from: https://blog.liga.net/user/idvorskaya/article/44952 [in Ukrainian].
Korolko V. H. (2001). Imidzh Ukrainy: stan i chynnyky formuvannia [Image of Ukraine: state and factors of formation]. Ukrainske suspilstvo: desiat rokiv nezalezhnosti. Sotsiolohichnyi monitorynh ta komentar naukovtsiv / za red. V. M. Vorony, M. O. Shulhy. Kyiv : In-t sotsiolohii NAN Ukrainy. P. 246–259. [in Ukrainian].
Malyk L. O. (2011). Suchasnyi stan turystychnoi haluzi Ukrainy ta teoretyko-metodolohichni problemy turystskoi osvity [The current state of the tourism industry of Ukraine and theoretical and methodological problems of tourism education]. Vyshcha shkola. № 5-6. P. 99-104. [in Ukrainian].
Obolentseva L. V., Kostina K. M. (2021). Turystychnyi imidzh terytorii: problemy formuvannia, upravlinnia ta rozvytku [Tourist image of the territory: problems of formation, management and development]. Zbirnyk naukovykh prats ChDTU – Collection of scientific papers of ChSTU. Series: Economic Sciences. 2021 Issue 52. P. 56-64. [in Ukrainian].
Perehuda Yu. A., Kryvoberets M. M. (2022). Derzhavna pidtrymka pidpryiemstv turystychnoi haluzi v umovakh voiennoho stanu ta pisliavoiennoho vidnovlennia [State support for tourism enterprises under martial law and post-war recovery]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii – Entrepreneurship and innovation.. № 23. P. 16-20. [in Ukrainian].
Postupna O. V. (2024). Rol reklamy i marketynhu u formuvanni turystychnoho imidzhu krainy [The role of advertising and marketing in the formation of the country's tourist image]. Teoriia i praktyka rozvytku turyzmu – Theory and practice of tourism development: experience, problems, innovations: a collection of materials of the Ukrainian national scientific and practical Internet conference, Kharkiv, 22-23 February 2024:: NUTsZU. P. 46-48. [in Ukrainian].
Pro reklamu [About advertising] : Zakon Ukrainy vid 3 lypnia 196 r. № 270/96-VR. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80# Text [in Ukrainian].
Pro skhvalennia Stratehii rozvytku turyzmu ta kurortiv na period do 2026 roku [On approval of the Strategy for the Development of Tourism and Resorts for the period until 2026] : rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 16 bereznia 2017 r. № 168-r. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/168-2017-%D1%80#Text [in Ukrainian].
Stryzhak O., Akhmedova O., Postupna O., Shchepanskiy E., Tiurina D. (2021). National Brand, Tourism and Human Development: Analysis of the Relationship and Distribution. Journal of Distribution Science. Korea: Korea Distribution Science Association. Vol. 19, Is. 12. Р. 37-41. Retrieved from: http://koreascience.or.kr/article/JAKO202135154064594.page [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).