ОСОБЛИВОСТІ КЕРІВНИЦТВА ПРОЦЕСОМ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВІЙНИ (АНГЛ)
DOI:
https://doi.org/10.35432/tisb272022276789Ключові слова:
іноземна мова, мова професійного спрямування, викладання іноземної мови, управління процесом викладання, воєнний стан, методи викладання в умовах війниАнотація
У статті розглядаються особливості керівництва впровадженням новітніх та інноваційних методів навчання здобувачів для створення безпечного освітнього середовища, організації здобуття якісної іншомовної освіти в воєнних умовах. Досліджуються різноманітні аспекти вивчення іноземної мови як мови професійної взаємодії - навчальний; пізнавальний; розвиваючий; виховний. Розкривається роль та значення навчального аспекту, який передбачає оволодіння іноземною мовою як засобом міжособистісного спілкування в основних видах мовленнєвої діяльності – аудіюванні, говорінні, читанні та письмі. Когнітивний - пізнавальний аспект спрямований на збагачення духовного світу особистості, набуття та розширення знань як про культуру країни, мова якої вивчається, так і про рідну країну. Розвивальний аспект стосується розвитку мовленнєвих здібностей особистості. Виховний – пов'язаний з формуванням таких рис характеру, як доброзичливість, толерантність, колективізм, активність, працелюбність тощо.
В умовах війни досліджуються завдання з викладання іноземної мови для викладача: підготувати власні дидактичні матеріали, адаптувати їх до реалій життя країни; познайомити здобувачів з новою лексикою (військова, комендантська година, допомога, підтримка, притулок, біженці, вторгнення тощо) та активізувати її в мовленні. Аналізуються технології виконання пошукових та творчих завдань, читання текстів, виконання рутинних мовних вправ іншомовної підготовки у дистанційному та змішаному форматах, що може відбуватися у синхронному та асинхронному режимах. Даються рекомендації щодо воєнної тематики викладання іноземної мови. Як рекомендація пропонується включати такі теми, які можуть стати предметом спілкування: особиста історія; волонтерська діяльність; участь видатної особи у боротьбі країни проти агресора; питання особистої безпеки; майбутнє України.
Окремо розглядаються психологічно-емоційні аспекти управління процесом іншомовного навчання – особливості викладання на основі традиційних та новаційних методів донесення матеріалу та контролю його засвоєння.
Посилання
Література
Актуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей: Збірник наукових статей / Укладач: І.Ю. Сковронська. Львів: ЛьвДУВС, 2019. 102 с.
Байдала В. Сучасні методи викладання англійської мови для студентів немовних факультетів в умовах воєнного стану. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції для науковців, викладачів, учителів, здобувачів вищої освіти «Сучасні філологічні і методичні студії: проблематика і перспективи». 18 травня 2022 року. С. 34-36. URL: https://dspace.hnpu.edu.ua/bitstream/123456789/7637/1/Байдала%20В.%20Сучасні%20методи%20викладання%20англійської%20мови%20.pdf
Навчання іноземної мови в умовах воєнного стану: адаптація до нових умов. URL:https://znayshov.com/News/Details/navchannia_inozemnoi_movy_v_umovakh_voiennoho_stanu_adaptatsiia_do_novykh_umov
Освіта в Україні в умовах воєнного стану. Інформаційно-аналітичний збірник. Інститут освітньої аналітики. URL: https://mon.gov.ua/ storage/app/media/zagalna%20serednya/serpnevakonferencia/2022/Mizhn.serpn.ped.nauk-prakt. konferentsiya/Inform-analityc.zbirn-Osvita Ukrayiny.v.umovakh.voyennoho.stanu.22.08.2022.pdf
Скляренко Н.. Як навчати сьогодні іноземних мов. Іноземні мови. №1. 1995. С. 5-8.
Українська освіта в умовах війни : монографія / за наук. ред. С.О. Терепищого. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. 234 с.
Шацька З. Адаптація закладів вищої освіти України до умов воєнного стану. URL:https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/20211/1/PIONBUG_2022_P053-054.pdf
Шевчук І.Б., Шевчук А.В. Освітня аналітика крізь призму війни: виклики та можливості для вищої школи України. Економіка та суспільство. 2022. № 39. С. 22-29.
Як організувати навчання під час війни: поради та ресурси для вчителів та репетиторів. URL: https://buki.com.ua/news/yak-orhanizuvaty-navchannya-pid-chas-viyny-porady-ta-resursy-dlya-vchyteliv-ta-repetytoriv/
References
Aktualʹni problemy navchannya inozemnykh mov dlya spetsialʹnykh tsiley: Zbirnyk naukovykh statey / Ukladach: I.YU. Skovronsʹka. Lʹviv: LʹvDUVS, 2019. 102 s.
Baydala V. Suchasni metody vykladannya anhliysʹkoyi movy dlya studentiv nemovnykh fakulʹtetiv v umovakh voyennoho stanu. Materialy Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi dlya naukovtsiv, vykladachiv, uchyteliv, zdobuvachiv vyshchoyi osvity «Suchasni filolohichni i metodychni studiyi: problematyka i perspektyvy». 18 travnya 2022 roku. S. 34-36. URL: https://dspace.hnpu.edu.ua/bitstream/123456789/7637/1/Baydala%20V.%20Suchasni%20 metody%20vykladannya%20anhliysʹkoyi%20movy%20.pdf
Navchannya inozemnoyi movy v umovakh voyennoho stanu: adaptatsiya do novykh umov. URL:https://znayshov.com/News/Details/navchannia_inozemnoi_movy_v_umovakh_voien noho_stanu_adaptatsiia_do_novykh_umov
Osvita v Ukrayini v umovakh voyennoho stanu. Informatsiyno-analitychnyy zbirnyk. Instytut osvitnʹoyi analityky. URL: https://mon.gov.ua/ storage/app/media/zagalna%20 serednya/serpnevakonferencia/2022/Mizhn.serpn.ped.nauk-prakt. konferentsiya/Inform-analityc. zbirn-Osvita Ukrayiny.v.umovakh.voyennoho.stanu.22.08.2022.pdf
Sklyarenko N.. Yak navchaty sʹohodni inozemnykh mov. Inozemni movy. №1. 1995. S. 5-8.
Ukrayinsʹka osvita v umovakh viyny : monohrafiya / za nauk. red. S.O. Terepyshchoho. Kyyiv : Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 2020. 234 s.
Shatsʹka Z. Adaptatsiya zakladiv vyshchoyi osvity Ukrayiny do umov voyennoho stanu. URL:https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/20211/1/PIONBUG_2022_P053-054.pdf
Shevchuk I.B., Shevchuk A.V. Osvitnya analityka krizʹ pryzmu viyny: vyklyky ta mozhlyvosti dlya vyshchoyi shkoly Ukrayiny. Ekonomika ta suspilʹstvo. 2022. № 39. S. 22-29.
Yak orhanizuvaty navchannya pid chas viyny: porady ta resursy dlya vchyteliv ta repetytoriv. URL: https://buki.com.ua/news/yak-orhanizuvaty-navchannya-pid-chas-viyny-porady-ta-resursy-dlya-vchyteliv-ta-repetytoriv/
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).